Fynd

I lördags så började jag och Teddie våran morgon med att äta frukost på Kullzénska. Efter vi hade fikat klart så hamnade vi på bokaffären som är under Kullzénska. Där har det en massa roliga böcker och LP-Skivor. Jag fyndade själv 4 skivor och 2 böcker. Bland annat en bok som heter Kokbok för kannibaler. Det är nog en av de roligaste böckerna jag har läst, precis min typ av humor! Kommer bilder på boken lite längre ner. 

Jag har en liten förkärlek till gamla böcker och en annan gång då jag var bokjakt så fyndade jag en gammal kokbok. Jag tyckte boken skulle vara kul att ha som dekoration i köket så därför beslutade jag att köpa den. Då jag kom hem och öppnade den så föll det ut handskriva recept på bland annat kakor och gammal husmanskost Rena guldgruvan! Sen innehåller boken i sig en massa recept och fina bilder. Det som var tråkig var att jag hade helt glömt bort den då jag flyttade ner till Kalmar men nu när Teddie var förbi så visade jag den. Blir nog att laga något gott när jag får min lön. Vad säger ni om varmsillsmörgås?

Kokbok för kannibaler



Svenska Husmoders lexikon


Kommentarer
Postat av: Lisa

åh vad du bloggar :)



Poliser...de var dryga...stod det inte nåt sånt?



puss

2010-04-19 @ 22:26:54
URL: http://kilos.blogg.se/
Postat av: Tina

Haha seriöst?

2010-04-19 @ 22:31:39
Postat av: Emma

Jag är kalmars nya bloggdrottning!

Tina: seriöst vad?:P

2010-04-19 @ 22:36:42
URL: http://nextstopis.blogg.se/
Postat av: Teddie

Då måste du bjua mig på sillmackan! :)

2010-04-20 @ 19:00:18
URL: http://teddiehamren.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha, kanibaljävel!

2010-04-22 @ 08:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0