Darling Jim

Denna Måndag började med att jag gick upp halv nio för att packa en väska med saker som skulle följa med till min lägenhet. For dit och började packa upp lite grejer och skruva och ha mig. Dock så upptäckte jag att jag saknar alldeles för många verktyg för att kunna slutföra mitt projekt med att fixa allt i lägenheten. Måste vänta tills jag får ner mina flytt kartonger från Piteå där jag har samlat ihop lite verktyg, plus att jag ska tvinga Jesper att ta med sig sin skruvdragare och skiftnyckel.

 

Men i alla fall. Efter att ha varit i lägenheten ett tag så ringer de från Ikea och säger att de ska komma och dumpa min nya soffa. Var ett jäkla bök att få in den i lägenheten då jag har grusad uppfart så att dra vagnen med soffan på var ett rent helvete. Sen så rev jag ju självklart upp alla kartongerna till soffan så nu är det jätte stökigt i hela lägenheten och så kommer det vara tills jag får verktyg.

 

Då jag väl har insett att det är hopplöst att stanna kvar i lägenheten för att de inte finns något att göra förutom att låta allt ligga! Så far jag hem och gör mig i ordning för att pysa in till stan. Jag har nämligen suktat efter en bok som heter Darling Jim. Så efter lite om och men så hittar jag den boken och går och sätter mig på kalmars sötaste fik. Kullzenska! Där har jag suttit från kl 13.30 tills ungefär kl 17.30. Var jätte mysigt!

 

Sen då jag väl lämnar fiket så på nederplan så hittar jag en gammal bokaffär som hade en massa böcker. Går in dit och fyndar en annan bok som jag har velat ha länge . Nämligen Andarnas Hus. Boken fick jag för 40 kronor. Jag är jätte nöjd!

 

Nu kommer det lite roliga bilder som ni söta läsare kan kolla på.

 

Vid Stortorget

På Kullzenska


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack ska du ha! :)



Vilka fina bilder du tar, du är ju jätteduktig!



Kramis

2009-10-13 @ 15:12:29
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0