Kedjebok!

Jag har skapat en bokklubb eller vad man ska kalla det. Jag fick en bra idé för ett tag sen efter att ha märkt att jag har massa böcker liggandes hemma och vill gärna ha tips på nya böcker att läsa. Men ibland så kan det ju vara svårt att hitta bra böcker och även dyrt. Så jag kom på en bra sak! Jag tog 3 stycken böcker som jag vet skulle passa 3 olika personer. och skickade sedan dem varsin bok med posten. Jag lämnade även ett meddelande att de var speciellt utvalda och att den bok de hade mottagit var en kedjebok. Ni vet där på 90 talet var det jätte populärt med kedjebrev och detta är något likande fast mycket bättre! Meningen med det hela är att varje person får en bok var som de ska läsa, det får även en lista med namn och adress på andra personer som mottagit en bok av mig. Sen kan man välja att inkludera andra i detta bokgäng genom att skicka vidare boken till någon annan man känner eller skicka den vidare till någon som finns med på listan. Skickar man vidare en bok så skickar man även med en lista med andra personer som är med denna bokklubb. Och på så sätt så får man in mer folk vilket betyder mer böcker. Sen var min tanke också att varje person som är med i detta gäng i allafall skickar iväg en egen bok till någon i bokklubben. 

I tanken så tycker jag att detta var jätte kul men får se om det håller. Har i alla fall märkt böckerna så är det så att någon får min bok och inte vill vara med i bokklubben så ska det skicka tillbaka den till mig.


Nu väntar jag på spänning att mottaga en bok av nån av er på listan. Och är det någon annan som vill vara med så skriv till mig. Kanske kan ordna en lista som jag mailar till er som vill vara med eller något? Så kan man kolla av där vilka som fått böcker eller inte? Eller några andra tips på hur vi kan för enkla det hela?





Kommentarer
Postat av: Lisa

jag vill vara med i klubben :)

bjud in mig!

2009-12-03 @ 15:02:15
URL: http://kilos.blogg.se/
Postat av: Anna Panna!

Hej! Vilken toppen idé!

2009-12-05 @ 11:07:25
URL: http://lillapalindromet.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Jäklar va bra grej! :D Skitroligt ju!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0