30/8

I dag har jag bara tagit det lugnt. Har testa cykla från lägenheten till jobbet. Dock så virrade jag bort mig på vägen dit men frågade en snäll tant om vägen. Det tar bara 10 minuter ena vägen till eller från jobbet, känns riktigt bra att det går snabbt att ta sig dit. Sen har jag värsta uppförsbacken både dit och hem så får bra med motion.

 

Då jag kom hem så kokade jag lite te och började kolla på Gossip Girl, mitt i allt så hörde Sara av sig och vi for och åt Pizza på ett ställa nära mig. Dock så finns det en annan Pizzeria i närheten som är känd för deras Strutspizza, kalmarianer säger jag då bara.

 

På den korta tiden jag har varit här har jag lärt mig tre saker om Kalmarianer.

1: De bär alltid lågskor eftersom det bara är kullersten över allt.

2: Alla har backslick eller uppsatt hår eftersom det alltid blåser här i Kalmar. Har man inget som stabiliserar håret så flyger det i ansiktet och kittlas. Backslicken kan man också ha om man råkar bo i de fuktigare delarna av Kalmar. För då blir håret så blött att man får en naturlig backslick.

3: Kalmarianer är framför allt, rädda för att göra bort sig! ( Behöver inte gå djupare in på det utan så är det bara)

 

Lågskor+kullersten= Bra

Flygande hår

Den första Kalmarianen vid namn Kal mar I. (Finns avbildad på Kalmar Slott.)


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Hej Emma.

Du apropå skor så kommer du nog att bli förvånad över hur många tjejer som har högklackat på sig på jobbet där nere :)

2009-08-30 @ 22:12:52
URL: http://mmagdag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0