29/8

Nu är jag äntligen framme i Kalmar. Eller jag kom fram hit den 27:e efter att ha virrat omkring bland massa gator för att hitta till lägenheten, som förövrigt är väldigt fin. Jag bor på Södercentrum som det heter. Det är ett lite mer äldre område som ligger nära Gamla Staden och Kalmar Slott. Dit var jag bland annat igår och kollade mig omkring. Hann även besöka ett jätte gulligt fik/museum. Det var en gammal gård där de förr i tiden odlade massa frukter och grönsaker som de sedan sålde på marknaden. Köpte en Te och en bulle för 20 kronor, sen satt man ute i den gröna trädgården och fikade. Jag har även varit in i centrala Kalmar och strosat omkring. Har dock inga kort där ifrån men kan säga att det var väldigt fint med gamla byggnader, små söta fik och affärer.


Kan bara berätta lite kort att jag och min syster bilade ner till Kalmar, vi sov en natt i Stockholm hos mina söta kusiner. Innan vi lämnade Stockholm så hann vi en vända på Beyond Retro och Choklad Fabriken. Jag visste dock inte vars jag skulle ta vägen då jag kom in på Beyond Retro. De hade så mycket kläder att jag blev tokig helt enkelt.

Nu är de slut skrivet så nu får ni bara kolla på alla bilder!
















Kommentarer
Postat av: Martina

Haha sötEmma!

2009-09-08 @ 09:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0